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MLS

Domaine
  1. aéronautique
Auteur
Université Concordia, 1990
  • Accéder à la fiche en anglais : microwave landing system

Note :

Il comporte : - un préambule qui comporte une porteuse pure, une phase de synchronisation de l'horloge de bord, une phase d'identification de différentes données; - l'indicatif de la station; - un signal « corriger à gauche » avant le départ du faisceau d'azimut de sa butée de départ; - l'aller-retour du faisceau d'azimut (avec temps mort pendant lequel est envoyé un signal « corriger à droite »); - un balayage en site analogue au balayage en azimut. La détermination de la position azimut/site est complétée par une information de distance fournie par un DME de précision dit DMEP. L'ensemble azimut/site/distance détermine la position de l'avion à 3 dimensions, avec un volume particulièrement étendu par rapport au volume ILS.

Terme :

MLS

Traductions

  • anglais

    Auteur : Université Concordia, 1990

    Notes :

    Among the benefits of the microwave frequencies are a much larger number of frequencies channels, fewer problems with finding suitable sites for ground components, and elimination of severe multipath interference caused by signal reflections from buildings, hills, and other objects. The MLS has a definite future in air traffic control; it may someday totally replace the ILS system. Two transmitters, one for azimuth and one for elevation, transmit fan scanning beams toward approaching aircraft. The precise timing of the scanning beams provides exact information for the pilot regarding the position of the aircraft. One pulse is received during the "to" scan and the other during the "fro" scan. The aircraft receiver derives its position angle directly from the measurement of the time difference between the two pulses.

    Distance information for the system is derived from conventional distance-measuring equipment (DME).

    Termes :

    1. microwave landing system
    2. MLS

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